Podłoża w ekologicznym druku. Cz. I: blueback

Ekologiczne papiery wykorzystywane w reklamie OOH produkowane są z drzew ze zrównoważonych upraw. Dzieli się je na te przeznaczone do ekspozycji bezpośrednio na zewnątrz oraz na te, które montuje się w gablotach (ewentualnie pod dachem).

Udostępnij:

Papier blueback

To papier przeznaczony do kampanii billboardowych, specjalne podłoże do ekspozycji na zewnątrz, odporne na warunki atmosferyczne. Jego nazwa bierze się stąd, że na odwrocie jest niebieski, co zapobiega prześwitywaniu grafik z zaklejanych plakatów.

Papier blueback przed aplikacją na tablicę jest moczony i rozciąga się do około 5%, dlatego też w projektach graficznych plakatów billboardowych zakłada się przy standardowym formacie (504x238 cm) margines bezpieczeństwa około 15 cm, w którym nie są umieszczane żadne napisy ani ważne grafiki, gdyż prawdopodobnie przy montażu z prawej strony i od dołu zostanie odcięte ok. 5-7 cm papieru.

Trwałość wydruków na tym papierze może osiągać, w przypadku tuszów wodnych, nawet do 6 miesięcy.

Parametry papieru blueback:

  • Przeznaczenie: tablice billboardowe / słupy reklamowe
  • Ekspozycja: outdoor
  • Oświetlenie: frontlight
  • Zadruk: jednostronny
  • Gramatura: 115 g/m2
Podobne
EkoPoster Partnerem Tygodnia Lasów FSC® 2022
Ecothinking w drukarni cyfrowej
Wciskamy gaz do dechy i chwalimy się nową instalacją
Podłoża w ekologicznym druku. Cz. II: whiteback
Zarządzanie produkcją poligraficzną w duchu filozofii kaizen
Trzymaj EKOsztamę nie tylko od święta
Ekologiczne rozwiązania w reklamie OOH
Zmiany ekologiczne w Polsce to już teraźniejszość!
EkoPoster w drodze na Zachód
Magdalena Lech-Chuchała na stanowisku LFP Manager
Powrót do ekoblog