Trzymaj EKOsztamę nie tylko od święta

W EkoPoster pamiętamy o Ziemi każdego dnia. Ecothinking w printing to nasza ideologia, na co dzień, nie od święta. Oto recepta, jak działać eko w cyfrowej drukarni wielkoformatowej.

Udostępnij:

  1. Wyeliminowanie marnotrawstwa

Po pierwsze odciążamy planetę poprzez eliminowanie wszelkiego marnotrawstwa. W realizacji tego celu opieramy się na filozofii Kaizen, wedle której wszelkie procesy są nieustannie doskonalone, by usprawniać pracę. Dzięki temu obniżyliśmy objętość odpadów produkcyjnych o 70%, ponadto wykorzystujemy próby z testów druków do pakowania wysyłek, skrupulatnie planujemy wymiany podłoża na maszynach, które generują kilkumetrowe straty na rolce papieru. Ścinki tak powstałe również zostają przez nas wykorzystane do pakowania.

  • Wyeliminowanie toksycznych substancji

Toksyczne substancje, używane w produkcji poligraficznej, wiążą się z generowaniem skażonych śmieci w postaci pojemników po tuszach czy czyściw, nie chodzi tu tylko o zrywane z tablic billboardowych plakaty. W EkoPoster zrezygnowaliśmy z solwentu, w zamian którego oferujemy tusze na bazie wody, które są równie trwałe i odporne na zmienne warunki pogodowe podczas ekspozycji na nośnikach reklamy zewnętrznej. Dodatkowo nasze plakaty z uwagi na zastosowaną technologię mogą być eksponowane w zamkniętych przestrzeniach. Plakaty wydrukowane tuszami wodnymi rozpoznasz po zapachu, a właściwie po tym, że go nie mają.

  • Minimalizowanie zużycia energii elektrycznej

Dobór odpowiednich papierów pozwala nam z kolei oszczędzać energię elektryczną. Podłoże charakteryzujące się wysoką chłonnością tuszów umożliwia pracę maszyn drukujących w mniej wymagających warunkach mikroklimatycznych – niższa temperatura. Nie ma więc konieczności włączania nagrzewnic – my zużywamy mniej prądu, a nasi klienci otrzymują plakaty szybciej.

  • Sprawna logistyka

Opracowaliśmy precyzyjny system łączenia wysyłek, tak by minimalizować liczbę paczek, a co za tym idzie zużycie CO2. Jest to dla nas szczególnie ważne, ponieważ każdego dnia naszą drukarnię opuszczają tysiące plakatów wędrujące do dziesiątków magazynów i setek ekip wyklejających plakaty billboardowe.

Z pewnością da się zrobić więcej, dlatego zgodnie z filozofią Kaizen wciąż poszukujemy kolejnych usprawnień. Mamy nadzieję, że zainspirowaliśmy Cię do przyjrzenia się swojej działalności w kontekście ecothinking.

Podobne
Podłoża w ekologicznym druku. Cz. II: whiteback
Podłoża w ekologicznym druku. Cz. I: blueback
Zarządzanie produkcją poligraficzną w duchu filozofii kaizen
Ekologiczne rozwiązania w reklamie OOH
Zmiany ekologiczne w Polsce to już teraźniejszość!
EkoPoster w drodze na Zachód
Magdalena Lech-Chuchała na stanowisku LFP Manager
Powrót do ekoblog