Trzymaj EKOsztamę nie tylko od święta
W EkoPoster pamiętamy o Ziemi każdego dnia. Ecothinking w printing to nasza ideologia, na co dzień, nie od święta. Oto recepta, jak działać eko w cyfrowej drukarni wielkoformatowej.
- Wyeliminowanie marnotrawstwa
Po pierwsze odciążamy planetę poprzez eliminowanie wszelkiego marnotrawstwa. W realizacji tego celu opieramy się na filozofii Kaizen, wedle której wszelkie procesy są nieustannie doskonalone, by usprawniać pracę. Dzięki temu obniżyliśmy objętość odpadów produkcyjnych o 70%, ponadto wykorzystujemy próby z testów druków do pakowania wysyłek, skrupulatnie planujemy wymiany podłoża na maszynach, które generują kilkumetrowe straty na rolce papieru. Ścinki tak powstałe również zostają przez nas wykorzystane do pakowania.
- Wyeliminowanie toksycznych substancji
Toksyczne substancje, używane w produkcji poligraficznej, wiążą się z generowaniem skażonych śmieci w postaci pojemników po tuszach czy czyściw, nie chodzi tu tylko o zrywane z tablic billboardowych plakaty. W EkoPoster zrezygnowaliśmy z solwentu, w zamian którego oferujemy tusze na bazie wody, które są równie trwałe i odporne na zmienne warunki pogodowe podczas ekspozycji na nośnikach reklamy zewnętrznej. Dodatkowo nasze plakaty z uwagi na zastosowaną technologię mogą być eksponowane w zamkniętych przestrzeniach. Plakaty wydrukowane tuszami wodnymi rozpoznasz po zapachu, a właściwie po tym, że go nie mają.
- Minimalizowanie zużycia energii elektrycznej
Dobór odpowiednich papierów pozwala nam z kolei oszczędzać energię elektryczną. Podłoże charakteryzujące się wysoką chłonnością tuszów umożliwia pracę maszyn drukujących w mniej wymagających warunkach mikroklimatycznych – niższa temperatura. Nie ma więc konieczności włączania nagrzewnic – my zużywamy mniej prądu, a nasi klienci otrzymują plakaty szybciej.
- Sprawna logistyka
Opracowaliśmy precyzyjny system łączenia wysyłek, tak by minimalizować liczbę paczek, a co za tym idzie zużycie CO2. Jest to dla nas szczególnie ważne, ponieważ każdego dnia naszą drukarnię opuszczają tysiące plakatów wędrujące do dziesiątków magazynów i setek ekip wyklejających plakaty billboardowe.
Z pewnością da się zrobić więcej, dlatego zgodnie z filozofią Kaizen wciąż poszukujemy kolejnych usprawnień. Mamy nadzieję, że zainspirowaliśmy Cię do przyjrzenia się swojej działalności w kontekście ecothinking.