Ecothinking w drukarni cyfrowej

Realizacja idei ecothinking w EkoPoster to codzienne działania, w efekcie których dostarczamy naszym klientom plakaty drukowane ekologiczną technologią. Jednak to także szereg działań i decyzji wewnątrz firmy, które sprawiają, że EkoPoster minimalizuje wpływ ze swej działalności na środowisko.

Udostępnij:

Nietoksyczne tusze wodne

Po pierwsze, korzystamy wyłącznie z tuszów wodnych, które nie zawierają w składzie toksycznych rozpuszczalników (czyli solwentów). Dzięki temu w naszej drukarni nie generujemy też toksycznych odpadów w postaci zlewek czy czyściw. Nasze plakaty, w przeciwieństwie do druków solwentowych, mogą być eksponowane w zamkniętych pomieszczeniach.

Materiały (podłoża do druku) z certyfikatem FSC® – FSC® C174262)

Posiadamy certyfikat FSC (FSC® C174262) na produkowane przez nas plakaty, co oznacza, że cały łańcuch powstawania naszych plakatów wielkoformatowych spełnia warunki odpowiedzialnej gospodarki leśnej.

Z nami pomagasz zachować lasy dla przyszłych pokoleń!

Minimalizowanie emisji CO2

Panele fotowoltaiczne zamontowane na dachu naszej drukarni i biur są w stanie zapewnić 75% naszego zapotrzebowania energetycznego. Emisję dwutlenku węgla obniżamy ponadto dzięki systemowi łączenia paczek, który pozwala nam na ekonomiczne i ekologiczne zarządzanie logistyką wysyłkową.

Redukcja odpadów

Belownica to maszyna służąca do wstępnej obróbki odpadów papierowych. Stosowanie jej w naszej drukarni wpłynęło na zmniejszenie objętości odpadów prawie o 90%!

Zarządzanie Kaizen

Kaizen to filozofia zarządzania zakładająca nieustanne doskonalenie, usprawnianie pracy oraz eliminowanie wszelkiego marnotrawstwa. Ścinki plakatów są u nas wykorzystywane do pakowania wysyłek, a automatyzacja procesów biurowych i produkcyjnych wpływa na obniżenie czasu pracy i zużycia zasobów.

Na tym się jednak nie zatrzymujemy. Co dzień pracujemy nad kolejnymi udoskonaleniami, które jeszcze mocniej zbliżą nas do neutralnej środowiskowo reklamy zewnętrznej.

Wybór naszych plakatów to Twój własny wkład w tworzenie zielonych kampanii OOH.

Zamów na: zapytajmnie@ekoposter.pl

Podobne
Wciskamy gaz do dechy i chwalimy się nową instalacją
Podłoża w ekologicznym druku. Cz. II: whiteback
Podłoża w ekologicznym druku. Cz. I: blueback
Zarządzanie produkcją poligraficzną w duchu filozofii kaizen
Trzymaj EKOsztamę nie tylko od święta
Ekologiczne rozwiązania w reklamie OOH
Zmiany ekologiczne w Polsce to już teraźniejszość!
EkoPoster w drodze na Zachód
Magdalena Lech-Chuchała na stanowisku LFP Manager
Powrót do ekoblog