Podłoża w ekologicznym druku. Cz. II: whiteback

Ekologiczne papiery wykorzystywane w reklamie OOH są produkowane z drzew ze zrównoważonych upraw. Dzieli się je na te przeznaczone do ekspozycji bezpośrednio na zewnątrz oraz na te, które montuje się w gablotach (ewentualnie pod dachem).

Udostępnij:

Papier whiteback

To papier przeznaczony do kampanii reklamy OOH na nośnikach typu citylight, ale także do plakatów prezentowanych w gablotach i ramach, pod dachem – w central handlowych, na dworcach PKP, w przejściach podziemnych, a nawet jako plakaty w biurach i w domu. Jednak aby eksponować plakaty wydrukowane na whitebacku w zamkniętym pomieszczeniu, musi on być wydrukowany nietoksycznymi tuszami – na przykład tworzonymi na bazie wody.

Plakaty drukowane na tym papierze przeważnie są eksponowane w nośnikach czy gablotach, które posiadają ramkę przykrywają część plakatu, dlatego przy projekcie warto pozostawić ok. 5 cm marginesu wewnętrznego, w którym nie znajdują się napisy ani kluczowe elementy wizualne.

Trwałość wydruków na tym papierze może osiągać nawet powyżej 6 miesięcy przy ekspozycji na nośnikach outdoorowych, wystawionych na działanie promieni słonecznych.

Parametry papieru whiteback

  • Przeznaczenie: citylight
  • Ekspozycja: outdoor / indoor
  • Oświetlenie: backlight
  • Zadruk: jednostronny
  • Gramatura: 150 g/m2
Podobne
Podłoża w ekologicznym druku. Cz. I: blueback
Zarządzanie produkcją poligraficzną w duchu filozofii kaizen
Trzymaj EKOsztamę nie tylko od święta
Ekologiczne rozwiązania w reklamie OOH
Zmiany ekologiczne w Polsce to już teraźniejszość!
EkoPoster w drodze na Zachód
Magdalena Lech-Chuchała na stanowisku LFP Manager
Powrót do ekoblog