Podłoża w ekologicznym druku. Cz. II: whiteback
Ekologiczne papiery wykorzystywane w reklamie OOH są produkowane z drzew ze zrównoważonych upraw. Dzieli się je na te przeznaczone do ekspozycji bezpośrednio na zewnątrz oraz na te, które montuje się w gablotach (ewentualnie pod dachem).
Papier whiteback
To papier przeznaczony do kampanii reklamy OOH na nośnikach typu citylight, ale także do plakatów prezentowanych w gablotach i ramach, pod dachem – w central handlowych, na dworcach PKP, w przejściach podziemnych, a nawet jako plakaty w biurach i w domu. Jednak aby eksponować plakaty wydrukowane na whitebacku w zamkniętym pomieszczeniu, musi on być wydrukowany nietoksycznymi tuszami – na przykład tworzonymi na bazie wody.
Plakaty drukowane na tym papierze przeważnie są eksponowane w nośnikach czy gablotach, które posiadają ramkę przykrywają część plakatu, dlatego przy projekcie warto pozostawić ok. 5 cm marginesu wewnętrznego, w którym nie znajdują się napisy ani kluczowe elementy wizualne.
Trwałość wydruków na tym papierze może osiągać nawet powyżej 6 miesięcy przy ekspozycji na nośnikach outdoorowych, wystawionych na działanie promieni słonecznych.
Parametry papieru whiteback
- Przeznaczenie: citylight
- Ekspozycja: outdoor / indoor
- Oświetlenie: backlight
- Zadruk: jednostronny
- Gramatura: 150 g/m2